четверг, 7 мая 2020 г.

Четверг
07.05.2020
1.Беларуская літаратура
Тэма: Праверка навыку чытання
Лясная яблыня

Мы з братам, блукаючы па грыбных мясцінах, натрапілі на дзікую яблыню. Лісце на ёй пачало ўжо жоўкнуць і ападаць, а невялічкія зялёныя яблычкі, якіх не пералічыў бы за дзень, моцна трымаліся за галінкі. Я адарваў адно, паспытаў — яно было цвёрдае і кіслае.
— Затое якія смачныя яны зімой, — сказаў брат, —паляжалыя і прамерзлыя.
— Дык давай выкапаем гэту яблыньку і перавязём у наш сад, — прапанаваў я.
— Можна і перавезці, — падтрымаў мяне брат.
На галіну села нейкая ружова-шэрая птушка і распачала знаёмства з яблынькай — паспытала на смак яблычкі. Прыляцела яшчэ некалькі птушак, потым яшчэ некалькі.
— Птушкі, мабыць, здагадаліся, што мы хочам выкапаць яблыню, і зляцеліся, каб апошні раз паласавацца сакавітымі пладамі, — сумна сказаў брат.
— Валодзя, — звярнуўся я да брата, — давай не будзем перавозіць яблыню з лесу ў вёску.
— Я таксама падумаў, — адказаў брат. — Яблыня лясным жыхарам патрэбна больш, чым нам.
На яблыню зноў пачалі злятацца птушкі.

(142 слова)
Паводле I. Муравейкі

Дзе хлопчыкі ўбачылі дзікую яблыню?
Куды хлопчыкі захацелі перанесці яблыню?
Чаму яны адмовіліся ад сваёй задумы?
Д/З с. 79,адказаць на пытанні
2.Беларуская мова
Тэма: Першае і другое спражэнне дзеясловаў. Канчаткі дзеясловаў 1-й асобы адзіночнага ліку

1. Паўтарэнне
Успомні, пра якую часціну мовы можна сказаць наступнае:
 … мае тры асобы і два лікі.
… змяняецца па склонах.
 … у мове замяняе назоўнік, прыметнік.
 … можа ўжывацца з прыназоўнікамі.
Каб праверыць сябе, звярніся да стар. 64 падручніка.
Выканай пр. 137 на стар. 82 пісьмова.

2. Чыстапісанне
Спішы, устаўляючы прапушчаныя літары.
Хвалі зак..палі і ра..лі, а на поў..ень прыля..елі жура..лі.
Правер сябе па відэаматэрыяле да ўрока № 4 (да 3 хвіліны).

3. Знаёмства з новай тэмай урока
Паглядзі відэаролік па новай тэме.

Прачытай інфармацыю з рубрыкі “Завяжы вузялок!” на стар. 83.
Разгледзь табліцу ў пр. 138 на стар. 83 падручніка.
Звярні ўвагу на канчаткі дзеясловаў I, II спражэння, прачытай інфармацыю з рубрыкі “Завяжы вузялок!” на с.84.
ВАЖНА! Карыстайся гэтымі табліцамі або прэзентацыяй на працягу сённяшняга ўрока, каб правільна вызначыць спражэнні дзеясловаў і беспамылкова напісаць іх канчаткі.

4. Адпачні. Успомні і выканай любімую фізкультхвілінку.

5. Замацаванне
Выканай пісьмова пр.139, стар. 84 і заданні да яго.
Вусна выканай пр.140, стар. 85, абапіраючыся на рубрыку “Гаварыце правільна!”.

6. Правер свае веды, выканаўшы тэст
1. Што абазначае дзеяслоў?
а) прадмет;
б) прымету;
в) дзеянне.

2. У якім радку запісаны дзеясловы цяперашняга часу?
а) вёў, выконвалі, нёс, чытала;
б) вядзе, выконвае, нясе, чытаюць;
в) прывядзе, выканаюць, прынясуць, прачытае.

3.Чаму пачатковая форма дзеяслова называецца неазначальнай?
а) таму што ў ёй нельга вызначыць канчатак;
б) таму што ў ёй нельга вызначыць, хто выконвае дзеянне і калі яно адбываецца.

4. Якія канчаткі маюць дзеясловы 1-й асобы І спражэння?
а) -у, -ю;                       б) -іць, -ыць;
в) -еш, -эш, -аш;          г) -уць, -юць.
5. У якой форме стаіць дзеяслоў прыпасаю?
а) 1-я асоба адзіночнага ліку цяперашняга часу І спражэння;
б) 1-я асоба адзіночнага ліку цяперашняга часу ІІ спражэння;
в) 2-я асоба адзіночнага ліку цяперашняга часу ІІ спражэння.
 7. Правер сябе, звярнуўшыся да адказаў.
АДКАЗЫ ДА ТЭСТУ
Канчаткі дзеясловаў 1-й асобы адзіночнага ліку.
№ задання
1
2
3
4
5
Адказ
в
б
б
а
а

Д/З  пр.142 ,Т.с. 84 (1,2)
3.Математика
Тема: Письменное деление на двузначное число вида 11 256 : 28

Посмотри видеоролик по новой теме
https://youtu.be/hjpIMTqY8vk
c.112 №1-3
с.113 №  5-7
Выполните тестовые задания. Сверьте свои ответы с ключом к тесту.

Тест
Первый множитель 25, второй представлен разностью чисел 115 и 111. Найдите произведение. 
1000        1        100        10
Сколько часов в двух сутках и 2 часах?
25          120       25         50
Найти делимое, если делитель 18, частное 11, остаток 10.
200        208      280        28
Число 252 уменьшили в 6 раз, а затем увеличили на произведение чисел 12 и 4.
216        900       90        2016
Если неизвестное число уменьшить на 58, то получится число, равное сумме чисел 139 и 63. Найди неизвестное число.
206       2060     260       2600
Найди 1/3 от числа 1800.
6             60       600       6000
Сколько минут в 540 секундах?
7             10         9             8  
Уменьши 856 в 4 раза.
14          141       41          140
Найди периметр квадрата со стороной 18 см.
36           72        34           74 
200 г конфет стоит 4 рубля. Сколько стоит 1 кг конфет?
25         200        20          205
  Тест (ключ)
Первый множитель 25, второй представлен разностью чисел 115 и 111. Найдите произведение. 
1000        1        100        10
Сколько часов в двух сутках и 2 часах?
25          120       25         50
Найти делимое, если делитель 18, частное 11, остаток 10.
200        208      280        28
Число 252 уменьшили в 6 раз, а затем увеличили на произведение чисел 12 и 4.
216        900      90        2016
Если неизвестное число уменьшить на 58, то получится число, равное сумме чисел 139 и 63. Найди неизвестное число.
206      2060      260       2600
Найди 1/3 от числа 1800.
6            60       600        6000
Сколько минут в 540 секундах?                            
7            10          9            8
Уменьши 856 в 4 раза.
 14         141       41          140
Найди периметр квадрата со стороной 18 см.
36          72        34           74 
 200 г конфет стоит 4 рубля. Сколько стоит 1 кг конфет?
25         200       20          205


Д/з с.113 № 1,2

Комментариев нет:

Отправить комментарий