четверг, 23 апреля 2020 г.


ПЯТНИЦА

24.04.2020

Математика
Тема :Письменное деление на двузначное число вида 272 : 34(с.100-101)


Познакомься с новой темой с помощью видеоролика


С.100 рассмотри еще раз ход рассуждения при делении 272 на 34 (!)
Закрепление
С.100 № 1,2,3,4,5 –письменно
Д/З с.101 № 1,2 выполнить и отравить до 15.00   29  апреля

Беларуская мова

Тэма: Змяненне дзеясловаў па часах і ліках. Змяненне дзеясловаў  прошлага часу па родах. Суфіксы дзеясловаў прошлага часу

Заданне на паўтарэнне

Запоўнім  табліцу(вусна)

Склоны
Пытанні
Займеннікі 3-й асобы
Адз.л
Мн.л
Н.
Р.
Д.
В.
Т.
М.

Пазнаемімся з новай тэмай з дапамогай відэароліка

https://youtu.be/m4uyrGAnITY


Апісанне роліка:

Звернемся да табліцы ў падручніку на с.64.

Выканаем практыкаванне 105 на с.64. Прачытайце тэкст. Знайдзіце дзеясловы. Вызначце, у форме якога часу яны ўжыты. (У форме цяперашняга часу.)
Змяніце тэкст так, каб у ім ішла размова пра падзеі, якія ўжо адбываліся. Запішыце тэкст, які атрымаўся.
Праверце сябе.
Вавёрка збірала (пр.ч., адз.л.) арэхі, рыхтавала (пр.ч., адз.л.) запасы на зіму. Звярок хаваў (пр.ч., адз.л.) іх у дупле старога дрэва. Вавёрка рабіла (пр.ч., адз.л.) кладоўкі і пад каранямі дрэў. У такіх кладоўках яна трымала (пр.ч., адз.л.) толькі добрыя арэхі.
Знайдзіце ў тэксце сказ з аднароднымі членамі. (Першы сказ).
Падкрэсліце галоўныя члены сказа. Якім членам сказа з’яўляюцца дзеясловы? (Выказнікам)
Вусна (па жаданню) змяніце тэкст так, каб у ім ішла размова пра падзеі, якія будуць адбывацца.
Праверце сябе.
Вавёрка назбірае арэхі, нарыхтуе запасы на зіму. Звярок схавае іх у дупле старога дрэва. Вавёрка зробіць кладоўкі і пад каранямі дрэў. У такіх кладоўках яна будзе трымаць  толькі добрыя арэхі.

Праца з рубрыкай “Гаварыце правільна!”
Прачытайце спалучэнні слоў, змешчаныя  ў рубрыцы на с.65
 Якія аднакаранёвыя дзеясловы сустрэліся ў гэтых спалучэннях? (Адзеў, надзеў.) Каго можна адзець: сябе ці іншага чалавека? (Іншага.) Надзець адзенне абутак можна на сябе ці на іншага чалавека? (На сябе.) Не памыліцеся пры выбары гэтых дзеясловаваў падчас выканання практыкавання 107.
Праверце сябе.
Мама адзявае (цяп.ч., адз.л.) дачушку. Машына буксуе (цяп.ч., адз.л.) на месцы. Сяргейка надзене (буд.ч., адз.л.) паліто. Маляры пабялілі (пр.ч., мн.л.) сцены. Каваль яшчэ не падкаваў (пр.ч., адз.л.) каня. Хутка выгляне (буд.ч., адз.л.) сонейка.

Звернемся да табліцы на старонцы 67. Прачытайце сказы. У форме якога ліку дзеясловы прошлага часу змяняюцца па родах? Які суфікс маюць  ў форме прошлага часу адзіночнага ліку мужчынскага роду? Які суфікс маюць дзеясловы ў форме прошлага часу адзіночнага ліку жаночага і ніякага роду? Які суфікс маюць дзеясловы ў форме прошлага часу  множнага ліку?

Выканаем практыкаванне 110. Прачытайце заданне. Утварыце сказы па ўзоры, запішыце сказы з дзеясловам паплыць.
Праверце сябе.
Зашумеў    (адз. л., м.р.) асенні лес.
Зашумела  (адз. л., н.р.) сіняе мора.
Зашумела  (адз. л., ж.р.) хуткая рака.
Зашумелі  (мн. л.) марскія хвалі.
     
Паплыў    (адз. л., м.р.) па зорным небе месяц.
Паплыла (адз. л., ж.р.) па рацэ рыбацкая лодка.
Паплыло (адз. л., ж.р.) па небе лёгкае воблака.
Паплылі  (мн. л.) ў паветры павуцінкі бабінага лета.

Выканаем практыкаванне 113.
Праверце сябе.
Хлопчык сарваў (адз. л., м.р.) з дрэва чырвоны яблык. 2. Матуля паклікала (адз. л., ж.р.) дзяцей абедаць. 3. Дзіця добра спала (адз. л., н.р.) усю ноч. 4. Па возеры плылі (мн. л.) прыгожыя лебедзі. 5. Дзяўчынка падарыла (адз. л., ж.р.) сяброўцы цікавую кніжку. 6. Вучні правільна рашылі (мн. л.) усе задачы.

Прачытайце дзеясловы ў рубрыцы “Гаварыце правільна” на старонцы 69.
 Звярніце ўвагу на націск ў іх. Назавіце дзеясловы з націскнымі (неніскнымі) канчаткамі. Як вы думаеце,  чаму дзеясловы брала, рвала змешчаны ў гэтай рубрыцы? (Іх вымаўленне адрозніваецца націскам  ад адпаведных дзеясловаў рускай мовы.)

Д/З        пр.115 выполнить и отправить к 15.00     25.04.2020


 Поддерживающие занятия по математике
  с.96-97 учебника

Комментариев нет:

Отправить комментарий